.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
کاهش صادرات ماهی به دلیل بسته بودن مرز عراق
تداوم بسته بودن مرز عراق سبب کاهش ۷۵ درصدی صادرات ماهیان گرمابی شده است.

به گزارش شمال نیوز،  اسحاقی مدیر کل شیلات مازندران گفت: مشکل بسته بودن مرز عراق هنوز حل نشده است و به همین دلیل صادرات ماهیان گرمابی و تازه ۷۵ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

او گفت: تحریم‌های ظالمانه و عجیب و غریب نیز در بحث صادرات آبزیان تاثیر داشته است و اگر این تحریم‌ها برطرف شود جهش بزرگی در صادرات فرآورده‌های شیلاتی خواهیم داشت.

مدیر کل شیلات مازندران گفت: بیش از ۱۰ هزار تن محصولات شیلاتی به ارزش ۱۹ و نیم میلیون دلار  پارسال از مازندران به خارج از کشور صادر شده بود، اما صادرات محصولات شیلاتی امسال ۴۷ درصد از نظر وزنی و ۷۰ درصد از نظر ارزش ریالی کاهش داشته است.

اسحاقی گفت : اگر چه در بخش صادرات ماهیان گرمابی با کاهش صادرات مواجه شدیم، اما در بخش ماهیان قزل آلا و خاویاری افزایش صادرات داشتیم.

او گفت:صادرات خاویار پرورشی امسال از نظر وزنی ۴۶ درصد و از نظر ارزآوری ۹ درصد افزایش داشته است، اما با توجه به افزایش بی رویه قیمت گوشت ماهیان خاویاری صادرات این محصول در مقایسه با پارسال ۳۴ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

مدیر کل شیلات مازندران گفت: کشور‌های امارات، ژاپن، انگلیس، سنگاپور، هنگ کنگ و سوییس مقصد خاویار‌های پرورشی ایرانی بود

اسحاقی گفت: بازار‌های جدیدی بر روی ماهیان قزل آلای مازندران از جمله ارمنستان باز شده است و به همین دلیل صادرات ماهی قزل آلا در مقایسه با پارسال ۲۸۳ درصد افزایش داشته است.

 

 

 

 


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.1 seconds.